Martijn wees Chemelot en de andere campussen de weg naar één gezamenlijk merk: Brightlands.
Hoe & wat
Overzicht
Onderzoek & analyse
We beginnen met goed om ons heen te kijken en te luisteren. Alleen door even afstand te nemen van de dagelijkse praktijk ontdek je wat je klanten en medewerkers echt belangrijk vinden en wat jou onderscheidt van de rest. Dat doe ik met interviews of workshops, desk en field research maar ook graag tijdens een wandeling in het bos.
Inzicht
Strategie & advies
Die verse kennis geeft ons het inzicht dat we nodig hebben om jouw toekomst te verkennen. In visie & missie-workshops vullen we je merkpaspoort in. Daarin kiezen we de juiste positionering, stellen we kern- en merkwaarden vast en zetten we je identiteit op scherp. Dat geeft richting aan jouw nieuwe (merk- of communicatie)strategie.
Uitzicht
Communicatie & creatie
Om je omgeving bij je nieuwe strategie te betrekken kiezen we woorden (en eventueel beelden) die raken. Deze 'kloppen' en inspireren je medewerkers en klanten. Op basis van die corporate story help ik je bij het ontwikkelen van de eerste middelen in de juiste uitstraling. Als je dat wilt, zoek ik met je mee naar een goede creatieve partner.
Positionering
In 25 jaar kreeg ik tientallen positioneringspuzzels op mijn bord, groot en klein. Onderzoek en advies op het terrein van (merk)strategie, identiteit en naamgeving deed ik onder meer voor:
- AkzoNobel (diverse merken)
- De Limburger
- Gemeentes Groningen, Utrecht en Zwolle
- ING Groep (diverse merken)
- Koninklijke Mosa
- Provincie Limburg
- VSB fonds
Profilering
Ook hielp ik een aantal klanten van Zuiderlicht aan nieuwe pay-offs:
- ARP / Choose growth
- Brightlands / Tomorrow’s life
- Etil research group / Zicht op verbetering
- Formani / Obsessed with details
- MET ggz / De kortste lijn naar herstel
- PDM / Industrial Excellence