Martijn Kagenaar
positionering & profilering

Eerst positie kiezen, dan profileren 

Advies & interim

Onderzoek & analyse

Eerst zetten we onze zintuigen aan het werk. Met interviews, desk & field research, workshops of een wandeling in het bos creëren we overzicht. Wat zegt men over ons? Wat zien we nog meer? Weg van de dagelijkse praktijk ontdek je wat klanten en medewerkers (echt) belangrijk vinden en hoe je (meer) waarde kunt toevoegen.

Positionering & strategie

Met die verse kennis gaan we onze toekomst verkennen. In een aantal visie- en missie-workshops maken we het 'merkpaspoort' voor je organisatie. Dat document bevat onder meer de propositie, waarden en je gewenste identiteit. Dit inzicht vormt de basis voor je positionering en geeft richting aan jouw strategie.

Profilering & verankering

Om de strategie te verankeren schrijven we een inspirerend en herkenbaar verhaal. Als dat verhaal alleen herkenbaar is, verandert er niks. En als het alleen inspireert, staat het te ver af van de realiteit. Dit verhaal geeft je uitzicht op je gewenste positie. Als je wilt, zoek ik met je mee naar iemand die dat zichtbaar maakt.

Advies: duizenden vlieguren

In 30 jaar kreeg ik vele tientallen positioneringspuzzels op mijn bord, groot en klein, dik en dun. Onderzoek en advies op het terrein van visie-missie, identiteit en (merk)strategie deed ik in al die jaren onder meer voor:

  • AB InBev (Jupiler, Hoegaarden)
  • AkzoNobel (Davitamon, Flexa, Sikkens e.v.a.)
  • De Limburger
  • Gemeenten (Utrecht, Groningen, Zwolle)
  • HAS green academy
  • ING groep (Postbank, RVS, Regio Bank)
  • KPN
  • Shell (Tinq)
  • VSB fonds
  • Zwitsal

Interim: advies implementeren

De ware waarde van een strategie blijkt uit de verankering. Daarbij kan ik je helpen op basis van een ruime ervaring bij de bureaus waar ik werkte als bij opdrachtgevers, zoals:

  • Mosa
  • Brightlands (Provincie Limburg)
  • Universiteit Maastricht
  • Laura Metaal
  • Radar
  • SCHUNCK
  • Gemeente Maastricht (Expat Centre)

Martijn wees Chemelot en de andere campussen de weg naar één gezamenlijk merk: Brightlands.

Klaas Bos – Chemelot Campus