Martijn Kagenaar
positionering & profilering

Wim Ortjens

Met Wim Ortjens (directeur PR, Communicatie en Citybranding van Gemeente Maastricht en directeur Regiobranding Zuid-Limburg) boog ik mij over diverse communicatievraagstukken voor stad en regio.

"Eerst richten, dan schieten", is één van de spreekwoorden waar Martijn graag mee strooit. Maar deze is wel heel gericht, en daardoor raak geschoten, waardoor ik hem heb onthouden. Klanten zitten vaak vol wild enthousiaste plannen die ze meteen ten uitvoer willen brengen, en dan begint Martijn vervelende vragen te stellen. Over doel, doelgroep, profielen, dat soort saaie dingen. Zit je daar met je kop vol glanzende glossy's. Maar geduldig, en precies neemt hij je het wapen uit handen waarmee je een schot hagel wilde afvuren. Om vervolgens een precisiewapen aan te bieden dat met 1 schot raak schiet. Geen makkelijke opgave, en zeker niet altijd even dankbaar, maar o zo effectief.