Martijn Kagenaar
positionering & profilering

Proeverijtjes

Blog

Kennis, inspiratie en ervaring

Die mix levert zo nu en dan een stukje op. Zeg maar een kleine 'amuse' van mijn werk in de praktijk.

Zoals de herpositionering van 'de HAS' (Hogere Agrarische School), de kleine ingreep met groot effect in de naam van een club, of de invulling van een paviljoen op de Dutch Design Week.

Ik hoor mensen wel eens zeggen "We leven in een beeldcultuur." Dat klopt, maar als je publiek geen beeld bij de hand heeft, moeten toch eerst de woorden werken op de vierkante meter. Soms roept de juiste naam de gewenste associatie op. En om die te vinden heb je 3x woordwaarde nodig.

Een ander proeverijtje gaat over het positioneren van 'participatie'. Hoe beloof je niet teveel, maar ook niet te weinig? Ik leerde er veel over bij de visieontwikkeling voor Maastricht in 2040.

Corona-interviews
Donderdag de 12e

In 2021 maakte ik een serie interviews met smaakmakers in de regio. Ik was benieuwd wat corona met hen had gedaan. Als persoon, als leider, als iemand die vooruit wil. Je vindt de serie in dit downloadable boekje.